pondelok 15. septembra 2014

Pardubice 14.9.2014

časť druhá

Pardubický zámok

Po tomto nádvorí voľne pobehujú pávy a nechávajú sa kŕmiť od návštevníkov.


Správajú sa a aj mi pripomínajú trošku chytrejšie sliepky. :-D


Pri fotení týchto záberov som si musel dávať pozor aby mi nepristáli na hlave.





V meste sa využíva aj lodná doprava. Dá sa tu aj využiť možnosť plavby po rieke na rôznych turistických lodičkách ale aj poriadnych lodiach.

Jezy -splav nachádzajúci sa neďaleko sútoku  rieky Chrudimky s Labem.

Televízna veža a v popredí Čez aréna využívaná aj ako zimný štadión - Pardubice majú šikovných hokejistov.

Dom hudby-architektúra z inej doby.

Chrám sv. Bartolomeja. Nádherná gotická stavba.


Biskupstvo pri Bartolomejovi

Mesto má šikovný systém MHD, chýbajú iba električky a metro.



Sakristia gotického typu

Priečelie chrámu je zdobené mozaikami svätých.

Zvonica u chrámu


Večer po zotmení - chcel som fotiť aj radnicu pri nočnom osvetlení. Nešlo to -nebola osvetlená.


Mestské divadlo

Večer po ceste z mesta som sa ešte raz zastavil u kostola sv. Jána. Ten je v porovnaní s radnicou osvietený krásne.



Už spomínaná zázračná socha večer

Vedľa chrámu sv. Jána bol dávno cintorín. Dnes ho pripomínajú iba tieto 4 náhrobné tabule. Cintorín sa zmenil v park. Tieto 4 tabule  nesú mená mešťanov, kt. sa nechali pochovať hneď vedľa kostola.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára