štvrtok 16. júla 2015


Hrad Červený Kameň 15.7. 2015

Po dlhšej dobe dohadovania sme sa predsa odhodlali (najmä ja :-) ) a šli sme pozrieť Karpaty z druhej strany než z tej našej záhoráckej.

Fontána - je v nej zakomponovaný symbol rodu Pálfiovcov- krásny jeleň.

Jedna zo štyroch bášt hradu, ktorý ako sme sa dozvedeli bojoval v celej histórii až 10 minút,
 než sa úplatní vojaci vzdali.

Nádvorie hradu, ktorý mal slúžiť ako úložisko medi so zaujímavou fontánou. 

Celý hrad sa dá obísť. Táto obchádzka je však spojená
 s odborným výkladom sprievodcu.


Možno jeden z príbytkov služobníctva?

Jedna z vyhliadok, len mi je ľúto, že som si hrad zabudol vyfotiť z väčšej vzdialenosti ako celok...

Tento páv nám spestroval čakanie na začiatok prehliadky.

V rámci veľkého okruhu je aj prehliadka obrovským priestorov pod hradom - sklepov.

...chodbička...

... a tu zasa studnička- no skôr studňa-údajne má hĺbku viac
ako 140 metrov a na jej dne bola nájdená kostra nejakej ženy...

Ako v rozprávke- a od pravdy nie som až tak ďaleko-z časti sa tu aj rozprávky natáčali.
 Najznámejšia z nich Dračie srdce. A okrem toho aj nejaké filmy-Pacho hybský zbojník
a nejaký Frankenstein.

Sál, v ktorom sa uskutočňujú rôzne podujatia. Zaujímavé miesto! 

Z terasy boli takéto výhľady-v pozadí JA Jaslovské Bohunice.

Pohľad do Poddunajskej nížiny...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára